fredag 2 mars 2012

Längtar!


Längtar!!!...
.....efter våren och att man snart äntligen får gräva!!!!
Detta är lite av vad jag hann göra i oktober innan spaden fick ställas in för sin vintervila i ladan:-)



Vart man än stoppar spaden...finns det sten...så i bland får man tänka om!
I detta land grävde jag ner delar av växter jag har i andra land (som silverax, vit stjärnflocka, vit rudbeckia, svart akleja, ett pepparkaksträd mm. Samt några få nyinköpta.
Jag planterar perennerna där jag tror de kan passa i hop, sen efterhand som de växer placerar jag om dem tills det blir bra (beroende på höjd, färg,och vart de trivs bäst naturligtvis).
Det är svårt i början när det är en liten planta och se om det blir bra i slutändan...så man får ge dem lite tid de små liven!

Om jag känner mig själv, kommer detta land byta form och bli större ett antal gånger (precis som de andra) innan jag är riktigt nöjd!


Lille "Bosse" ser till att man håller farten när man jobbar!:-)

Nu är det dags att krypa ner i sängen!
Härligt jobb väntar i morgon!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar