onsdag 12 juni 2013

Efter en lugn och skön helg...

 på Stenshuvud Österlen....
 
 
 
 
Äntligen har vi fått koppla av lite grann, efter en lite energikrävande vår och vinter.
 
Jag och min sambo har åkt runt lite här och var i Skåne.
 
Naturligtvis besökte vi loppisar...vilket är ett måste när man är där!
Även plantskolor och trädgårdar....och ställen där mat och dricka intogs, såklart!
 
 
 
 
Jag bjuder på min alldeles för knasiga min, jag var på ett toppen-humör helt enkelt ;-)
 
Här på Tångdala Lönnkrog njöt vi av den absolut BÄSTA pizzan!
En väldigt annorlunda upplevelse i en fantastisk atmosfär- enkelt serverat med himlen som tak.
 



Elisetorps Bed & Breakfast
Otroligt mysigt boende!
 

 


 
 
 
På Elisetorps Bed & Breakfast sov vi gott och njöt av lugnet.
På detta B&B har även ägaren Saga sin fina butik där hon säljer sin vackra keramik.
Otroligt vackra koppar, skålar, kannor mm...
...helt i min smak!
 Ni kan besöka hennes hemsida :
 
 
 
Jag rekommenderar varmt att åka hit en helg, längtar redan tillbaka.
 
 
 
 
 Underbara trädgårdar....
 
 

Duvträd/  Näsduksträd                                               Guckusko "Cypripedium Calceolus"

 
 
Vi hade till och med turen att få se det fantastiska Duvträdet/ Näsduksträdet i full blomster (Ulriksdals trädgård, Kivik).
 
Jag har drömt länge om ett sådant träd och har nu efter att jag sett detta bestämt mig för att det ska bli av!
 
 
Nej...nu är semestern slut och här ska det målas!
 
Fortsatt härlig vecka till Er alla!!!

 

 Stor Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar