onsdag 22 maj 2013

Växthusvistelse och fågelkvitter

 
Sommarplanteringar på "G"...
 
 
Visst är den fin, "Blåkragen"?
För min del, särskilt när den är VIT!!!!
Latinskt namn är "Brachycome" och den vita sorten är ny för i år!!!
 
Glad i hågen åkte jag hem med ett antal sådana i kassen från
Johanssons Handelsträdgård i Ryd!
 
 
 
 
Även vackra vita rosenknoppspelargoner inhandlades....några till ;-)
De kan man ej få för många av!
 
 
 
Efter en härlig helg med underbara vänner och många goá skratt har jag fått lite ny energi. 
Nu laddar jag inför en helg med mycket jobb med trädgård och andra projekt som snart måste bli färdiga.
Kanske möjligen en loppis kan besökas, hoppas jag på ;-)
 
 
Stor Kram!
 
 
 


3 kommentarer:

  1. Åhh Sara, rosenknoppspelargoner kan man verkligen aldrig få för många av!! Underbara!!!

    Vart själv i Ryd förra veckan o fick en Vit mårbacka o en annan pelargon med mig hem, får man någonsin nog??
    Men den vita blåkragen missade jag, så fin!!!

    Varmaste Kramarna från mig!!

    SvaraRadera
  2. Nej, som en drog de äro ;-)! Kanske jag ska ta hem till Dig om jag har vägarna förbi Växthusen?Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken härlig blogg du har!
    Det var så trevligt att ha er här, hoppas att ni kunde samla lite krafter.
    Ha det gott så länge :D

    SvaraRadera