måndag 25 juni 2012

Lugnt och skönt...min nya melodi

 

Efter en regnig men lugn och skön Midsommarhelg!


Jag har äntligen vilat lite efter en fullspäckad vår och tidig sommar av mycket arbete och "ditt och datt" .
Jag har övat på att inte göra någonting och inte ha hela helgen fullspäckad av saker som
 "måste göras".
Man får väl erkänna att det inte gick till 100%...men kom en bit på vägen :-)

En och annan LOPPIS hanns med...min meditation!!!!

Efter många veckor utan dator av och an, passar jag nu på att äntligen lägga in några få bilder på delar av vårt nya rum.





Här under golvet fanns bara sten, jord och skräp som gick ända upp till det gamla brädgolvet.
Min sambo och våra goa pappor hjälptes åt att gräva ut så mycket som möjligt, så att det så småningom ska gå att komma under huset utifrån, om så skulle behövas.




Mellan golvbjälkarna var det nästa 120cm brett, inte konstigt att golvet rörde sig när vi gick i detta lilla rum. Golvbjälkarna skars av och byttes ut mot nytt friskt virke med endast 40 centimeters mellanrum.
Vi lade nytt "bruk" mellan stenar i grunden, gjorde ny fin trossbotten och lade isolering. Till slut lades spånskivor innan trägolvet i lärk och underlag kom ovanpå.
Det är möjligt att jag missar några moment...





Till vänster är golvet obehandlat och till höger är golvet behandlat
med vitt golvvax






Fortfarande smålister mm. kvar och en väggfast hallförvaring i en liten hall som inte kommer på bild än, men det kommer sakta men säkert ;-)



Tyvärr får det bli lite sämre bilder i dag med dåligt ljus och så, men det är ju höstrusk utomhus...
Golvet ser mycket rödare ut här än i verkligheten...



Garderoben är inklädd i samma panel som sitter på väggarna , för att få en fin helhet.
Den gamla garderobssockeln är "utbyggd" och inklädd så att hela garderoben har samma djup från golv till tak.


Ha en fortsatt trevlig vecka framför Er!
Det sk jag ha :-)
Kram

3 kommentarer:

  1. Åhh Sara, jag vill se mer!! :)

    Kramar Elin

    SvaraRadera
  2. Vilket jobb ni har haft! Men så fint de blev! :) kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Tackar så mycket! Ja, jobb har vi haft...det mesta är gjort, men fortfarande lite som återstår....får ta den tid de tar :-)
    Kramar till Er båda!

    SvaraRadera