tisdag 13 november 2012

En tillfällig lösning....

 
....så jag äntligen kan pyssla med mossa och dyligt utan att behöva städa
hela huset efter mig!
 
Lösningen kallas just nu för:
 
 
 
Det var från början tanken att detta skulle bli ett frostfritt förråd (vårt hus är litet och saknar förrådsutrymme).
 
Men förhoppningsvis har vi nu hittat en annan lösning på "förrådsproblemet" och då kommer denna stuga att bli min pysselhörna (och i stället bli en långvarig Pysselbod)!
 
Jag har varit som ett barn som fått en ny leksak nu när jag har donat, i och runt stugan ;-)
 
Det kan så småningom bli riktigt fint, då det redan finns trägolv och trätak
(vilket är obehandlat).
 
Väggarna är bara täckta med spånskivor....men planerna gror för hur det kommer att se ut så småningom, både ute och framförallt inne :-)
 
En enkel liten pysselstuga, men betyder så mycket för mig att kunna få ha en "egen" yta...
 
 
 Under helgen har det tillverkats mossbollar och strutar med Helleborus och hyacinter,
stora grankransar mm.
 
Nu har jag lite snabba lösningar på arbetsbänkar och hyllor mm, med tanke på att allt ska åka ut till sommaren då det förhoppningsvis ska målas om och fixas med lite av varje.
 
 
Här hänger jag upp sakerna tills jag är färdig med allt och sedan kan ta med allt upp till huset.
 
 Ett dörrhjärta med stomme av en enkel vitmålad träskiva.
Fin att hängas upp både ute och inne
 
 En av favoriterna, vit julros "Helleborus"


 Har i dag hunnit julskylta på jobbet!
Ville knappt åka där i från!
 
Hoppas att Ni får en härlig vecka fråmför Er!!!
 
 
Kramar

 


5 kommentarer:

  1. Du är så otroligt duktig Sara! Som en hel uppslagsbok på fantastiskt vackra saker! Så fin entrén blev och sååå vacker den röda rosen var! Blev inspirerad av din krans med tidningspapper att ha inomhus...får se om jag ger mig på en sån. :) Gott att du även fått till en pysselstuga! Hade jag också velat ha - slippa plocka undan efter sig och ha alla grejer på en och samma plats - grattis fining, det är du värd! Stor kram till dig och jobba inte för hårt nu i adventstider!!! Kramar Sofie!!! <3

    SvaraRadera
  2. Å! GODING! Va snälla saker Du skriver!!!! Har tänkt på Dig mkt de senaste veckorna! Va roligt att man inspirerar någon :-) Ja den där lilla stugan betyder mycket, fast de inte är så många kvadrat.Du får komma hit framöver, så får vi pyssla i hop nåt;-) Många många stora kramar!!!!
    "S"

    SvaraRadera
  3. Heej igen! Va ju tvungen att komma in hit och kolla ju... ;)
    Oh, jag smälter, så mycket fint! Du är såå duktig!
    Kul att du kom förbi idag. :)

    // Tina

    SvaraRadera
  4. Å, va roligt Tina!
    Du ger inspiration! Blir inte så ofta jag kommer förbi, men tiden flyger ju så fort förbi en! Kommer igen innan jul! Kramar

    SvaraRadera
  5. There's SHOCKING news in the sports betting world.

    It has been said that any bettor needs to see this,

    Watch this or stop betting on sports...

    Sports Cash System - Advanced Sports Betting Software

    SvaraRadera