fredag 1 maj 2015

Äntligen dags för "Konst och Kulturrunda i Spjutaretorpsbygden"!!!

Då var det dags igen!
Förra året gick riktigt bra och verkade väldigt omtyckt av besökarna, då de hade flera ställen att besöka inom ett lagom stort område.
 
 
Observera att detta är förra årets bilder då vi ännu inte satt upp mina prylar som jag kommer att ha till försäljning.
 
I år blir det lite annorlunda på Norregård vad gäller utbud av konst.
Jag ställer förmodligen inte ut så mycket av det jag målat, utan tavelvisningen står min syster för.
Hon är mer färgglad och livlig i sitt målande än jag.
Hon säljer även kläder "second hand" både damkläder, barnkläder och ev. lite herrkläder.
 
 
Då jag för några månader sedan fick en liten kicka, hade jag från början inte tänkt mig vara med i kulturrundan i år. 
 Jag har lagt mycket tid med henne förstås och kände inte att jag skulle hinna få i hop några gamla roliga ting till försäljning.
 
Men många har klappat mig på axeln o sagt- klart Du ska vara med !
Så nu har jag länsat hemmet på prylar, målat om hyllor och förtvivlat tillverkat mina ståltrådsfåglar som var så omtyckta förra året!..
...Jag hoppas jag hinner göra så många som jag tänkt mig ;-)
 
 
När stundar då detta mysiga event?
Hur hittar Ni ?
 
Kristi Himmelfärdshelgen
Tors 14 maj Kl:11.00-16.00
Fred 15 maj Kl:11.00-16.00
Lörd 16 maj Kl:11.00-16.00
Sönd 17 maj Kl:11.00-16.00
 
Avvikelser från öppettiderna kan förekomma hos vissa utställare.
 
Jag och min syster finns på plats dessa tider så länge det finns saker kvar att visa och sälja.
Jag återkommer närmare med vad som finns på Norregård.
 
Gå in på denna hemsida för att se andra utställare:
 
 
Kartor ska finnas hos vardera utställare.
Om inte, hjälps var och en åt att visa er vägen här i backarna.
 
 
Soliga kramar
 


1 kommentar: