torsdag 2 augusti 2012

Detta blir en härlig dag!!!

 Jag som igentligen inte gillar blått, har en knallblå soffa i trädgården.....
måste erkänna mig för lat för att måla om den...


En solig och härlig förmiddag!!!

I dag ska jag fortsätta lite med gårdagens städning och plock...
I morgon kommer nämligen min kusin och hans goá familj hit, och mina föräldrar och mina syskon och syskonbarn!

Kan ana att de blir livat i holken!


Morgonen började med en härlig powerwalk och springtur, vilket avslutades med en stund vila vid växthuset.
Bättre kan man inte starta dagen!



Här växer det för fulla muggar....tomater, gurka, paprika och chili förstås,
det sistnämnda används allra flitigast i vårt kök!!!!





Vad står på växthustrappan om inte mårbacka, vit och rosa.
Någon liten rosenknoppspelargon finns där också.




Tänkte också jag skulle få med några bilder som jag blev lite stolt över...
En go´ väninna frågade om jag ville texta och ge denna lilla gunghäst lite man och ett ansikte.
Det blev väl inte så dumt detta? :-)


Gunghästen var nymålad vit så det jag fick göra, var ju det roligaste.











Ha en underbar dag!

Kramar

5 kommentarer:

  1. Vad fint du har det!!
    Å, måla kan du också! :)
    Lilla Gunghästen är en av mina favoriter också.. får nog allt göra ett besök där snart..
    Ha det så bra!
    Kram Evelina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å! tack så mycket!
      Ja bara älskade de stället! så vill ja ha de i min butik när ja blir stor! ;-)
      Säg bara till om Du vill ha en loppiskompis nån da!
      Ska fösöka ta mig till Emakeriet nästa gång Du har öppet! Var alldeles för längesen nu!
      Ha en go helg! Kramar

      Radera
  2. Loppiskompis låter kul.. Vi kanske kan få ihop en liten tur någon dag?
    Näst jag har öppet är den 29 september då är det "Härlundadagen" med lite andra jippon i byn, dé du! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej, vad fin den är! Vad använde du för slags pensel för att få den där snygga texten?

    SvaraRadera
  4. Hej! Såg inte Ditt medd förrän nu, har bara målat med en tunn vanlig pensel, på de bredaste linjerna har jag bara målat fler gånger i bredd...Tack för komplimangen;-)

    SvaraRadera