söndag 26 augusti 2012

 
 
 
Efter en helande helg med jakt och lingonplockning, läggs det äntligen upp någon "hallbild"....
 
 
 
 
 
Så här var det före renovering, fy så trötta vi var på detta furu och hemska plastgolv!
 
 
 
 
 
 
 
 
Det är som vanligt svårt att få en bra och ljus bild, men något i den här stilen blev det.
Lite småfix kvar tills tid ges eller tas :-) Den lilla trösklen ska också bli vit framöver.
 
Dörren målade jag vit (så klart) och panel satte sambon upp, plastmattan på golvet byttes ut mot ett rejält klickgolv (vilket ska vara mycket tåligt)som är väldigt likt ett klinkergolv.
 
Från början var tanken att vi skulle lagt ett riktigt klingergolv, men eftersom detta då skulle byggt en del på höjden, hade vi fått kapa både toalettdörr och ytterdörr (ej så praktiskt). Man får då lösa sådana små "knöligheter" på bästa möjliga sätt.
 
 
 
 
 

 
En av sommarens favorit-loppisfynd!...
 
Ska jag vara ärlig så tiggde jag mig till den av min sambo, när jag såg vad han hade i sin loppislåda då vi skulle betala våra saker på en loppis utanför Mölle i sommras.
 
Strykjärnssladden är köpt nytillverkad i en lampbutik.
 
 
 
 
Detta är vad man ser när man öppnar ytterdörren....
Dock har vi ju inte klänningar upphängda här normalt sett ;-)
Just for show...
 
 
 
 
 
 
Från en del av huset till lingonsyltstillverkningen i dess själva hjärta....
 
 
 
 
önskar jag en fortsatt mysig söndag....
 
Kramar från lilla mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar