tisdag 11 september 2012

 
 
En dag på jobbet som gått alldeles för fort!
igen...
 
 
Tid, tid , tid, vart tar den vägen?
 
Vet inte hur man ska hitta all den tid man hade behövt för att göra alla så kallade "måsten" och allt man vill göra enbart för att det är roligt!
 
Några förslag på detta?...hm :-)
Antar att de flesta känner så.
 
 
 

 

 
 
 
Jag skulle så gärna vilja hinna med att måla igen!
Nu är det några år sedan jag tog mig tid till detta...
Man sätter penslen mot duken, sen får man ser vad det blir.
Betraktaren får tolka resultatet som de själva vill.
 
Tavlan ovan betyder mycket för mig, den har en egen liten historia och många års tankar har samlats i denna fjärilsvingade armlösa kvinna.
 
Många frågar varför hon ej fått något hår, varför hon ej har armar eller fötter.
Och varför i all sin dar har hon vingar?...
Som sagt- upp till betraktaren,
jag har min egen tolkning.
 
 Att måla är ett sätt att sluta tänka på allt annat, att bara få "leka" lite med färg och form.
 
Tur man har det jobb man har!
Det är inte helt fel att binda blomster heller.
 
 
 
 
 
 
 
 
Kanske kan man på något sätt försöka prioritera det man vill göra och inte det man måste göra...
Ska se om det går att ändra på detta till nästa inlägg:-)
 
 
 
 
 Stor kram tills dess!
 
 
OBS!
 
Ps. Nu kan vem som helst lämna mig kommentarer nedan, även om ni ej har något "google-konto".
Efter att det varit många som frågat, har jag nu ändrat detta!
 ;-)
                   



















2 kommentarer:

  1. Ni har det såååå fint Sara! Och tavlan är fantastisk! Vingarna skulle man ju kunna studera hur länge som helst, bara för att försöka komma på hur i allsin dar du har gjort! :) Du är så flink! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Söta Sofie!!!! Tack! tja...de blev inte så tokiga :-)..många timmars målande, men många roliga sådana;-) . Saknar Dig! Kram

    SvaraRadera