tisdag 18 september 2012

Ny vecka, nya tag...

 
 
Denna helg har inneburit rensande i rabatter, gräsklippning, städning i växthus etc...
Kan vara lite tjurigt att komma i gång när man har allt jobb framför sig men belöningen får man när man ser hur fint det blir efter allt "slit"!
 
Planerar redan inför en fortsättning på projekt "städa inför kommande vinter i trädgård och växthus"
-till nästa helg.
 Helgen hinner knappt ta slut innan man har hunnit planera inför nästa, lustigt !
 
 
 
 
 
 
 
 Jag har även hunnit att slappa lite.
Tänt ljus, druckit några koppar te samtidigt som det sprakar gott från vedspisen...
 
 Tillbringade också några timmar sittandes i ett jakttorn/-och på en härlig mossig sten inne i djupaste skogen vilket är meditation för mig!
En fin älgko med två kalvar sprang förbi mig på nära håll och hoppade ner i sjökanten framför mig....härlig syn!
Det är en upplevelse varje gång man får se sådana ståtligheter i sitt rätta element!
 
 
 
 
 
I Dag har jag knåpat i hop ett antal "dörrdekorationer" med hösttema i butiken.
 
Jag började få riktig höstinspiration när jag stod där och pysslade med pärlor, band, paradisäppel, ljung och annat fint material. En del dekorationer är i form av en fyrkant, andra som vanliga kransar och en del hjärformade, och annat fylls det på med efterhand.
 
Välkomna in på Viola Blomsterhandel i Tingsryd och ta Er en liten titt ;-)
 
 
Carpe Diem!
 
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar