söndag 9 september 2012

Hem, ljuva hem...

 Hemmets lugna del...
 
En stillsam helg, själv med katten...
När sambon varit borta :-)
 
Lite småpyssel, städ och trädgårdsarbete, har den bestått av.
Har även tagit mig tid att träffa vänner!
Underbart!
 
 
 
 

 
 
Här har jag slappat lite och tagit mig några koppar te, samtidigt som elden sprakat härligt i kakelugnen...GULD VÄRT!
 
 
 
 
 
 
 

Ännu en favorit bland sommarinköpen!
Älskar det fina locket med fikonet på...en fin detalj på en enkel skål...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ett litet projekt som hängt i taket ett tag som jag måste ta tag i snart, är denna underbara krona!
Lyser ej ännu, men så småningom ska den kunna göra det :-)
 
Sambons ögonbryn höjdes lite när jag kom innanför dörren med den här i famnen!
Sne och skev som den var då, undrade han vad jag hittat denna "bråte" !
 
Men jag såg framför mig hur vacker den skulle bli ovanför vårt matbord....
 
 
 
 
 
 
 
Nu är det dags med förberedning av blåbärspaj och äppelmuffins.
Mamma och Pappa med vänner kommer för en liten trädgårds-/hustitt och fika naturligtvis!
 
 
 

 
Fortsatt härlig söndag önskar jag Er!
 
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar